Urasti sa faci sport? Iata cinci motive ce te pot face sa te razgandesti

Sportul si miscarea in general ne ajuta sa ne mentinem tineri si sanatosi, sa aratam si sa ne simtim bine in pielea noastra. Nu toti insa suntem croiti din acelasi material si nu tuturor ne place sa facem miscare, fie ca vorbim de exercitii simple acasa, de mers la sala sau pur si simplu de a merge mult pe jos. Daca te numeri printre cei ce prefera comoditatea canapelei in locul alergatului pe banda, citeste cele cinci idei de mai jos si poate iti schimbi parerea

  1. Gaseste ceva pe gustul tau. Nimanui nu ii place in egala masura sa faca anumite tipuri de antrenamente sau de sporturi, insa fiecare isi gaseste cele mai apropiate genuri de miscari si se orienteaza spre acestea pentru a-si atinge obiectivele. Acelasi lucru trebuie sa il faci si tu: gaseste un sport sau un anumit tip de miscare care sa ti se potrivească si pe care sa il faci cu placere. Unora le place jogging-ul, altora sala de forta, altora mersul pe bicicleta in parc, iar altora pur si simplu mersul pe jos. Incearca mai multe tipuri si vezi ce anume este mai pe placul tau si mai accesibil ca timp sau distanta fata de tine.

  2. Acorda-ti timp. Miscarea este buna oricum o practici insa, pentru a deveni un obicei si pentru a se obtine rezultate mai vizibile, trebuie sa ai rabdare cu tine. Dureaza ceva timp pana intri intr-o rutina si pana te obisnuiesti cu miscarea, cu efortul si, de ce nu, chiar si cu programul cel nou, care implica si integrarea noilor activitati. Este esential sa ai rabdare.

  3. Implica-te si implica-i si pe ceilalti. Pentru a-ti fi mai usor sa respecti ceea ce iti propui, fara a renunta la lucruri pe care le consideri importate, alege acele activitati care pot implica si acele lucruri la care nu vrei sa renunti. De exemplu, alege plimbarile lungi alaturi de copii, sotie sau prieteni, mergi la sala alaturi de ei, formeaza un grup de biciclisti dintre prietenii tai si plecati impreuna in zone rurale sau de munte pentru a pedala. Daca nu vrei sa renunti la citit sau la privit la tv sau un serial preferat, alege sala si poti folosi telefonul pe post de ecran, iar cartile pot fi ascultate in casti. Mereu exista solutii, trebuie doar sa le cautam

  4. Incepe cu pasi mici. Desi se recomanda ca un adult sa faca un mimim de 150 de minute de efort mediu pe saptamana, asta nu inseamna ca trebuie sa facem totul deodata, ci putem sa impartim aceasta durata in mai multe etape mai scurte, esalonate pe mai multe zile. Cele cateva minute de cateva ori pe saptamana se aduna si la final atingem acest obiectiv minim. Cu timpul putem adauga câteva minute

  5. Nu renunta usor. Chiar daca poate nu ai reusit sa faci sport 3 zile la rand, asta nu este un motiv sau o scuza sa renunti. Important este sa continui indiferent de obstacole. Pentru tine faci totul, nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.