Tipuri de fitness

Cuvântul fitness provine din limba engleza si isi are originea undeva in secolul al XVI-lea, desemnand conditia umana de a fi fit, sanatos sau in forma fizica buna. Iata de ce acest cuvant este folosit la scara larga pentru o serie de activitati ce fac referire la obtinerea si mentinerea acestei stari de bine, fizica in special, dar la care se adauga si cea mentala si spirituala.

Datorita acestui orizont atat de bogat, in categoria Firness se pot regasi numeroase criterii dupa care se pot face categorizari ale activitatilor. Pentru ca nu exista o parere unanima in aceasta privinta, noi am ales sa va prezentam astazi o impartire mai larga a activitatilor sportive cuprinse sub palaria fitness-ului. Iata asadar ce tipuri de fitness exista:

  1. Exercitii de anduranta sau Aerobic. Aceste exercitii sporesc ritmul respiratiei si pulsul, ceea ce sporeste si consumul de aer – de aici denumirea de aerobic. Aici putem incadra mersul pe jos, alergatul la banda sau in aer liber, ciclismul – in aer liber, pe bicicleta statica sau pe bicicleta eliptica, dar si înotul.

  2. Exercitii de intarire a musculaturii. Recomandate de cel putin doua ori pe saptamana, aceste exercitii duc la intarirea organismului, facandu-l mai putin susceptibil la raniri. De asemenea, activitatile zilnice sunt mult mai usoare atunci cand avem musculatura intarita. Pe langa muschi, se intaresc si oasele, dar si articulatiile si cartilajele. Metabolismul este crescut, ceea ce duce la arderea unui numar mai mare de calorii.

  3. Exercitii pentru echilibru. Desi pot sa para mai putin importante, aceste exercitii contribuie la mentinerea unei posturi corecte si diminuează riscul de cadere. Exercitiile pentru acest tip de miscare pot fi facute cu ajutorul unei placi propioceptive – placa pentru echilibru – care asigura intarirea musculaturii spatelui si nu numai. Pot fi facute si acasa, prin mentinerea unei pozitii verticale drepte stand intr-un picior, succesiv. Aici se alatura si Yoga.

  4. Exercitii pentru flexibilitate sau Stretching. Desi nu intaresc corpul in mod expres, aceste exercitii de intindere sporesc flexibilitatea si ajuta la mentinerea starii de confort atunci cand trebuie sa pastrati o pozitie nemiscata mai mult timp (de exemplu in avion, sedinte sau sali de evenimente/concerte)

  5. Mersul pe jos

  6. Yoga

Intre acestea, primele 4 reprezintă categoriile majore de exercitii, celelalte doua fiind tipuri de exercitii ce curpind o combinatie intre celelalte. Mersul pe jos este practicat de multi dintre noi in mod involuntar, insa aici se face referire la mersul in ritm alert, in incaltaminte adecvata. Yoga, pe de alta parte, se poate practica acasa, pe salteluta, ori la sala, si are beneficii pentru echilibru si intarirea musculaturii, oferind tottodata si timp pentru relaxarea mintii si pentru reconectarea cu sine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.