5 ponturi pentru pregatirea organismului pentru toamna

Toamna este deja aici, si asta se simte in diminetile mai racoroase si in zilele mai scurte si parca mai mohorate. Oricat ne-am dori noi, frigul si ploaia incep sa ne afecteze starea de spirit si sa ne faca mai predispusi la leneveala.

Pentru a avea insa o toamna vesela si colorata trebuie sa avem grija de corpul nostru, pentru a face fata cu brio frigului, virusilor si schimbarilor de vreme si de stare. Iata ce trebuie sa faceti pentru a prelungi cat mai mult starea de bine pe care o aveti acum:

  1. Mancati alimente specifice sezonului. Acest sfat se aplica la fel de bine in orice sezon. Fructele si legumele sunt pline de vitamine, saruri si minerale atunci cand sunt proaspete si cand sunt crescute in aer liber si in conditii optime. Asa ca profitati de bogatia toamnei si alegeti acele legume si fructe pe care le gasiti din belsug pe tarabe: struguri, pere, mere, vinete, ardei, morcovi, dovleac, etc.

  2. Faceti miscare. Vremea de afara poate nu va va permite sa respectati rutina din timpul verii, sa alergati in aer liber sau sa faceti plimbari interminabile pe malul marii ori pe carari de munte, insa nu trebuie sa renuntati la sport doar pentru ca soarele se duce mai devreme la culcare. Inlocuiti alergatul in parc cu o serie de alegare in interior, pe banda de alergat. Schimbarea va fi chiar benefica, organismul trebuind acum sa se adapteze unui nou stil. Pe langa alergare, puteti face orice alt tip de mișcare in sala de fitness, de la bicicleta eliptica la apeland la banca pentru exercitii. Puteti incerca si lucruri noi, precum cateva serii de exercitii la aparatul pentru vaslit – rower. Miscarea intareste organismul si sistemul sau imunitar si, in acelasi timp, contribuie la mentinerea unui tonus ridicat si a unei stari de spirit bune

  3. Odihniti-va suficient. Vara poate ati ales sa petreceti mai mult timp facand diverse activitati in aer liber, si sa furati putin din timpul dedicat odihnei. Acum insa este bine sa respectati un program mai strict de somn, pentru a avea rezistenta impotriva asteniei.

  4. Nu stati inchisi in casa. Chiar daca se va lasa frigul, plimbarile in aer liber sunt inca recomandate. Expunerea la soare toamna este foarte importanta, fiind bine-cunoscut faptul ca vitamina D depinde de expunerea la soare, fiind necesare doar cateva minute pentru a capata vitamina D suficienta pentru functionarea optima o organismului. De asemenea, aerul rece contribuie la intarirea imunitatii

  5. Aveti grija de sine. Tot ceea ce am spus mai sus contribuie la o stare de bine, insa trebuie sa ne gasim si acel ceva care ne ajuta mereu sa fim la un nivel optim din punct de vedere al chefului de viata. Pentru unii este sportul si mersul la sala de fitness, pentru altii este poate o carte buna sau o iesire cu prietenii. Indiferent ce metoda ati gasit, aplicati-o cu incredere si bucurati-va sufletul cu mici placeri.

In fond, toamna poate fi la fel de frumoasa ca orice alt anotimp daca stim sa ne-o facem asa si daca avem grija sa avem un corp sanatos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.