Top 5 greseli in cura de slabire

Intr-o lume in care mancarea este tot mai accesibila, mai bogata in calorii si mai tentanta, multi dintre noi ne confruntam cu cateva kilograme in plus, pe care le acumulam de multe ori fara sa ne dam seama si cu care nu stim ce sa facem, de cele mai multe ori pe fondul sedentarismului.

Cea mai simpla metoda de a scapa de ele este aceea de apela la o dieta insotita de ceva miscare. Din pacate insa se intampla ca, de multe ori, sa nu apelam la un specialist si sa ne adaptam singuri stilul de viata la ceea ce consideram noi ca ni se potriveste sau avem nevoie pentru a slabi. Iata si motivul pentru care multi dintre noi ne aflam in pericol de a face una sau mai multe din greselile de mai jos:

  1. Consumi prea multe calorii – sau prea putine. Da, in curele de slabire este esential sa ai un aport mult mai mic de calorii pentru a forta organismul sa apeleze la rezervele sale de energie care sunt sub forma de grasime. De multe ori insa nu putem aprecia cu acuratete numarul de calorii pe care il consumam, si aici sunt mai multe cauze: consideram ca anumite alimente au mai putine calorii decat se intampla in realitate si de aceea nu le luam in calcul atunci cand facem suma zilei; mancam mai mult decat trebuie dintr-un aliment; „gustam” din produse interzise considerand ca nu vor inclina balanta negativ, etc. In acelasi timp, un aport prea mic de calorii va determina si o scadere a masei musculare care, astfel afectata, nu va putea face fata suprasolicitarii si va scadea metabolismul, deci va avea un efect contrar asteptarilor

  2. Nu faci suficienta miscare: multi considera ca este suficient sa mananci mai putin pentru a slabi. In realitate insa corpul se va adapta mai usor acestor modificari, iar slabirea va fi nesatisfacatoare. In acelasi timp, atunci cand slabesti, pierzi si din masa musculara, iar corpul va avea de suferit pe termen lung, atat in ceea ce priveste aspectul cat si slabiciunea resimtita. Prea mult sport poate duce la suprasolicitare si la dezechilibru.

  3. Nu faci exercitii cu greutati. Da, se recomanda exercitiile cardio pentru slabit, insa exercitiile cu greutati conduc la cresterea mai rapida a masei musculare care va arde mai multe calorii si care va sporii metabolismul.

  4. Consumi prea putine proteine si fibre. Ambele elemente sunt benefice in curele de slabire caci dau senzatie de satietate si te vor face sa mananci mai putin.

  5. Supraapreciezi numarul de calorii consumate in timpul efortului fizic. Acest consum depinde foarte mult de fiecare organism in parte, insa studiile au demonstrat ca cei mai multi dintre noi tindem sa credem ca am consumat mult mai multe calorii decat in realitate, iar acest lucru conduce in cele din urma la un aport caloric crescut pentru ca vom manca mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.