6 Beneficii ale antrenamentului de forta, dincolo de dezvoltarea musculaturii

Toata lumea stie ca antrenamentul de forta (exercitii cu greutati, la aparate, cu benzi de rezistenta etc.) este o modalitate excelenta de a construi si mentine musculatura si forta. Ceea ce multi oameni ar putea sa nu stie despre asta, cu toate acestea, sunt toate celelalte beneficii care sunt asociate cu o rutina de antrenament pentru forta.

Antrenamentele de forta de astazi ofera o multime de beneficii care depasesc cu mult aspectul unui culturist. Totul, de la un somn mai bun, la mai putin stres, pana la mai multa energie poate fi atribuit antrenamentului cu greutati.

Va impartasim cateva moduri prin care poti beneficia de antrenamentele de forta …

Densitatea osoasa imbunatatita

Una dintre cele mai bune metode prin care poti controla degradarea osoasa odata cu inaintarea in varsta este sa adaugi antrenamentul de forta in planul tau de antrenament.

Modificarile legate de varsta, inactivitatea si alimentatia inadecvata contribuie la scaderea masei osoase. Pe masura ce se intampla, oasele devin mai fragile si mai susceptibile la fracturi.

Antrenamentul de forta pune stres (intr-un mod bun) asupra corpului tau, ceea ce duce la oase mai puternice si mai dense.

Metabolism imbunatatit

Prin cresterea cantitatii de muschi de pe corp, veti avea un metabolism crescut care va permite sa ardeti grasimea in repaus.

Muschiul foloseste alimente si nutrienti, ceea ce il face un arzator de calorii gigantic. Cu cat ai mai mult muschi, cu atat mai multe calorii vei arde fara sa te misti.

Imbunatatirea sanatatii inimii

Nu trebuie sa va bazati exclusiv pe o banda de alergare, o bicicleta sau o forma eliptica pentru a va pregati antrenamentul cardiovascular. Antrenamentul de rezistenta poate fi o modalitate excelenta de a va ridica ritmul cardiac.

Pe masura ce ridicati, corpul imbunatateste transportul de oxigen. Inima ta se adapteaza si devine din ce in ce mai puternica.

Circuitele, antrenamentele HIIT, super-seturile, odihna minima intre exercitii, etc. sunt modalitati excelente de a adauga o componenta cardio in rutina ta de forta.

Imbunatatirea increderii si starii de spirit

Cand arati mai bine, te simti mai bine!

Antrenamentul de forta va imbunatati acei „muschi oglinda” si va oferi imaginii corpului tau percepute un impuls major. Este, de asemenea, o modalitate excelenta de a elibera endorfinele pentru a-ti imbunatati starea de spirit si a mentine anxietatea la distanta.

Nu subestimati ce pot face beneficiile psihologice de a arata si a te simti mai bine!

Somn imbunatatit

In timp ce exercitiile fizice in general s-au dovedit a duce la un somn mai bun, antrenamentul de forta, in special, poate fi o modalitate excelenta de a asigura un somn solid. Corpul tau foloseste acest timp pentru a se reconstrui si repara, asa ca foloseste greutatile in antrenament si obtine-ti cele 8 ore de somn recomandate!

Functie imbunatatita a creierului

Studiul ar putea sa nu fie singura cale de a oferi creierului un impuls. Orice exercitiu va va ajuta sa va mentineti creierul sanatos, dar cercetatorii au descoperit ca antrenamentul de rezistenta a dus la o functie cognitiva benefica, in special la adultii in varsta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.