De ce mersul pe jos este atat de popular?

Mersul pe jos, desi poate parea pentru unii dintre noi o activitate banala, in realitate este o forma de miscare pe care tot mai putini o practica. Drumul la scoala sau la serviciu se face cu masina, cu autobuzul ori metroul, iesirile in oras depind de taxi sau de un Uber, iar plimbarile in parc sunt rare, scurte si insotite de sucuri acidulate, de inghetata ori pauze lungi si dese.

Mersul pe jos trebuie tratat insa ca o forma de activitate fizica pe care o putem practica cu cea mai mare usurinta si in cele mai variate conditii. In perioada calda se poate sa mergem pe jos in aer liber, fie doar pentru a ne deplasa de la un punct la altul, sau pentru a ne relaxa dupa o zi incarcata. Tot timpul anului insa putem face din mersul pe jos o activitate la sala, iar motivele sunt multiple.

Mersul pe jos poate fi practicat si de cei cu diverse afectiuni medicale. Daca alergatul in parc sau pe banda de alergare pot supune inima, sistemul circulator sau articulatiile la un efort prea mare, mersul pe jos este benefic si poate fi practicat de aproape oricine. Daca alegem sa mergem in aer liber, atunci trebuie sa ne imbracam adecvat si sa nu adaugam bagaje sau genti de carat. Mersul pe jos poate fi practicat in sala de fitness in orice anotimp, oricat de mult.

Specialistii au demonstrat faptul ca mersul pe jos timp de 150 de minute pe saptamana, in ritm mai alert, determina:

  • Reducerea riscului de declansare a unor boli precum diabet, boli cardiace, atac cerebral, dar si unele tipuri de cancer

  • Imbunatatirea nivelului de colesterol din sange, precum si pe cel al zaharului si scade presiunea arteriala

  • Prevenirea osteoporozei prin intarirea oaselor si a muschilor

  • Scaderea riscului de ingrasare si ajuta la tonifiere si scadere treptata in greutate

  • Reducerea riscului de depresie. Mersul pe jos contribuie la o stare generala de bine, cresterea nivelului serotoninei si dopaminei, care ne creează o stare energica si plina de viata

Mersul pe jos poate fi practicat cu succes in sala de fitness pe banda de alergare. Puteti seta aparatul astfel incat sa corespunda cu rezistenta voastra, dar si cu cea ce doriti sa obtineti. Banda de alergare permite crearea unor programe speciale pentru mers alert, mers in plan inclinat, mers usor sau o combinatie intre toate aceste variante. Puteti incepe cu 10-15 minute de mers usor, pentru a spori treptat durata, viteza sau inclinatia, ori pentru a le combina. Practicat cu regularitate, acest tip de miscare se poate transforma intr-un stil de viata si poate inlocui unele deplasari cu masina, precum la magazin ori la masa in pauza de pranz, si poate genera tot mai multe activitati in aer liber si, de ce nu, socializare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.