Slabit sau definit?

Oamenii aleg sa faca miscare din cateva motive pe care si le definesc singuri, inainte de a lua decizia de a plati un abonament sau de a cumpara un aparat de fitness: scaderea in greutate, cresterea masei musculare, definirea formelor, sau imbunatatirea tonusului si a rezistentei.

Oamenii merg la sala, la aerobic sau urca pe aparate si incep sa lucreze, sperand ca, depunand cat mai mult efort, vor atinge toate obiectivele de mai sus. Aceasta este insa una dintre cele mai mari greseli pe care le facem: credem ca daca alergam in parc este suficient pentru a ne conduce la toate cele de mai sus in acelasi timp. In realitate insa, fiecare tip de miscare aduce propriile beneficii si propriile dezavantaje.

Exista doua mari tipuri de exercitii: cardio si anduranta sau rezistenta.

Exercitiile de tip cardio sunt exercitii scurte si foarte intense, care iti solicita mult sistemul cardiovascular – aici pot intra, spre exemplu, ridicarea unor greutati mari, sprinturi de alergare in viteza urmate de pauze, pedalat cu o viteza foarte mare, etc. Aceste tipuri de exercitii necesita arderea unui numar mare de calorii, pe care organismul le ia de regula din carbohidratii aflati in circuit si apoi din rezervele de grasime. Daca regimul alimentar este sarac in carbohidrati, atunci consumul de grasime este mai mare, insa corpul va invata in timp ca are nevoie de rezerve grasime pentru aceste situatii, astfel ca nu vei slabi, ci vei incepe in timp chiar sa acumulezi grasime.

Exercitiile de anduranta sunt exercitiile de durata mare, care insa nu presupun un efort foarte mare, ci de lunga durata. Aici intra, spre exemplu, alegarea la banda, mersul de bicicleta si bicicleta eliptica, exercitiile cu diverse aparate de fitness, care insa permit pauze intre serii. Aceste antrenamente consuma un numar mult mai mare de grasime, caci metabolismul este accelerat, fara a epuiza corpul. Sunt cele mai bune exercitii pentru a slabi, pentru a scapa de depozitele localizate de grasime (abdomen, picioare, brate), caci slabirea se face uniform si in timp, deci sanatos.

Ce facem insa atunci cand dorim sa slabim repede si fara a ne ingrasa imediat la loc? Exercitiile cu aparatele de fitness sunt ideale pentru asta. Ele pot fi folosite pentru a combina cele doua tipuri de exercitii, cele cardio – care duc al cresterea metabolismului si pun aparatul circulator in miscare – si cele de anduranta, care consuma grasimea si tonifiaza muschii.

Sportul este benefic, modul in care alegem sa il practicam este insa la fel de important ca decizia de a incepe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.