Cum poti sa previi si sa combati astenia de primavara?

Cu totii am auzit de astenia de primavara si probabil multi dintre noi am suferit din cauza ei. Putini stiu insa ca aceasta problema poate fi combatuta destul de usor daca stim cum si actionam constient împotriva ei.

Ce este astenia de primavara? Astenia este reprezentata de starea de disconfort si oboseala accentuata pe care o resimtim la schimbarea anotimpurilor. Ea este cauzata de un dezechilibru hormonal produs de regula atunci cand expunerea brusca la soare determina o reactie rapida a organismului. Aceasta perioada de trecere poate fi marcata de simptome precum: dureri de cap, oboseala dusa pana la o stare de epuizare, insomnii, apatie, lipsa interesului fata de orice tip de activitate – fizica sau mentala, melancolie, tristete nejustificata, dar poate merge pana la caderea parului, probleme de greutate, incapacitatea de concentrare, scaderea tensiunii arteriale sau slabiciune musculara.

Cum putem preveni astenia? Exista 2 metode simple prin care efectele asteniei sa fie atat prevenite cat si diminuate sau chiar anulate.

Prima metoda este mai cunoscuta, fiind reprezentata de adaptarea alimentatiei la noul anotimp. Altfel spus, la trecerea dintre iarna si primavara este recomandat sa se schimbe si felul in care mancam si ce anume mancam: carnea si alimentele grele trebuie incoluite treptat cu produse proaspete precum verdeturile de toate felurile (salata verde, spanac, leurda, macris, urzici, dragavei, etc.), ridichii, ceapa si usturoi verde, dar si fructe de sezon. De asemenea, este recomandat si consumul de produse lactate, care au un aport mare de calciu, mineral atat de necesar in organism.

Cea de-a doua metoda este reprezentata de sport. Desi poate parea cel putin ciudat sa faci sport tocmai atunci cand nu ai chef de nimic si cand te simti foarte obosit, adevarul este ca acesta este cel mai bun motiv si moment sa faci miscare. Sportul, indiferent ca vorbim de cel la sala, de alergat la banda sau de aerobic, pune sangele in miscare, trezeste simturile si revigoreaza organismul. Plimbarile in aer liber sunt un excelent prim pas, insa este bine ca, atunci cand vremea de afara sau timpul liber nu ne permit sa hoinarim prin parc o ora la soare, sa facem miscare in interior, cu aparte de fitness sau cu greutati – gantere sau haltere. Banda de alergat, bicicleta eliptica, stepar-ele, toate fac acelasi lucru: ajuta organismul sa produca endorfine, acei hormoni care dau starea de bine si relaxeaza muschii si mintea.

Trezirea corpului la viata prin miscare si cu ajutorul unei alimentatii corecte constituie cel mai bun remediu pentru astenia de primavara, ca de altfel pentru toate starile de oboseala si chiar epuizare fizica, mentala si emotionala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.