Sedentarismul, inamicul sanatatii tale

Tehnologia ne-a adus multe beneficii, incontestabile, insa ne face si multe defavoruri. Multe dintre acestea, din pacate, se observa in starea de sanatate a noastra, a adultilor, dar si in cea a copiilor.

Din fericire putem face mici pasi spre a anula aceste efecte, iar una dintre zonele in care putem sa ne implicam imediat este cea reprezentata de sedentarism.

Sedentarismul este unul dintre urmarile negative ale dezvoltarii si raspandirii tehnologiei: facturile se platesc online, cumparaturile se fac online, pana si plimbarile prin parc au fost inlocuite cu o discutie la telefon, pe chat sau Whatapp. Organismul uman insa este facut pentru a fi in permanenta in miscare, pentru a fi mereu supus unui efort, si nu pentru a sta imobil multe ore pe un scaun, in fata unui monitor.

Sedentarismul cauzeaza numeroase probleme de sanatate, de la atrofierea muschilor si dureri de spate, de ceafa sau de gat, la diabet zaharat, probleme cardiovasculare sau pulmonare, obezitate, osteoporoza si, in final, imbatranire prematura.

Specialistii in domeniu au cazut de acord asupra faptului ca este recomandat ca o data la maxim o ora de stat pe scaun sa ne ridicam pentru a face macar 5 minute de pauza si de a ne misca cat de mult.

Iata cateva tip-uri pe care le puteti urma pentru a spori gradul de mobilitate la birou:

  • Folositi recipiente mici pentru apa sau bauturi – astfel, veti fi nevoit sa va ridicati mai des de la birou pentru a face refill la pahar sau cana. Odata ridicat, veti face mai multi pasi, veti iesi din incapere sau va veti intinde

  • Asezati obiectele mai departe de birou – daca ai toate lucrurile la indemana nu mai esti nevoit sa te ridici pentru a le accesa. Asezandu-le pe alt corp de mobilier veti fi nevoiti sa va ridicati pentru a le lua. Desi intial poate fi usor deranjant, cu timpul va veti obisnui

  • Asezati obiectele cat mai sus, pe polite – astfel veti fi nevoiti sa va intindeti pentru a le ajunge

  • Luati la birou un set de gantere (nu conteaza dimensiunea lor) si asezati-le langa birou – in acest fel le veti vedea in fiecare zi si va va fi mai usor sa le folositi. Puteti opta si pentru benzi speciale de fitness sau alte astfel de accesorii

  • Urcati si coborati pe scari, acasa si la locul de munca

  • Iesiti in pauza de masa din clădire, fie si pentru a va cumpara un fruct sau paine pentru pranz. 10 minute de mers pe jos pana la magazinul din colt si inapoi pot face diferenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.