Pregatirea pentru primavara

Zilele scurte si reci sunt inlocuite treptat de zile mai lungi, mai calde, mai insorite. Venirea primaverii este, pentru multi dintre noi, un excelent element de motivare pentru a iesi din amorteala si a incepe sa fim mai activi si mai plini de viata.

Cum vara si ale sale haine care lasa sa se vada mai multa piele este aproape, motivatia pentru a intra repede in forma este si mai mare. Iata doar cateva motive pentru care primavara este momentul in care nu numai natura prinde viata, ci si oamenii.

Daca peste iarna nu ati facut miscare, acum este momentul sa incepeti cu exercitii mai usoare, care sa sporeasca treptat rezistenta organismului la efort. Perfecte pentru asta sunt exercitiile la banda de alergat – fie ca vorbim de mers alert sau de alergari usoare – , exercitiile la bicicleta eliptica – bicicleta medicinala, sau exercitiile cu diverse accesorii de fitness, de la gantere la minge medicinala – fitt ball.

Stim cu totii ca poate fi dificil sa incepem un program regulat de antrenamente de fitness, mai ales dupa o perioada de cateva luni de amorteala, in care orice tip de activitate fizica a fost redus considerabil. Iata cateva ponturi pentru a adopta mai usor o noua rutina zilnica:

  • Propuneti ca in prima saptamana sa faci 10 minute de miscare pe zi. Chiar daca cele zece minute nu sunt suficiente pentru a intra in forma, ele au rolul de a obisnui creierul cu ideea de a face miscare si de a respecta un program, de a include in rutina zilnica un nou element.

  • Creste treptat intensitatea si durata miscarilor, propunandu-ti sa atingi obiective de etapa bine stabilite. Daca stii unde vrei sa ajungi este mai usor sa nu te ratacesti pe parcurs

  • Diversifica miscarile astfel incat sa nu intri prea repede intr-o rutina care sa te plictiseasca

  • Asociaza activitatea la aparatele de fitness cu o muzica antrenanta. Este dovedit stiintific faptul ca miscarea pe ritmuri de muzica este mult mai placuta si dureaza mai mult. Asociind muzica preferata unui exercitiu dificil va conduce la eliminarea starii de disconfort creata de efortul suplimentar

  • Fa mici schimbari si in dieta. Cauta alimente mai usoare, legume si fructe de sezon, salate si verdeturi, si elimina mancarea mai grea, precum fripturile si sosurile grase. Verdeturile iti vor oferi un bust de energie si iti vor da o stare de bine, care te va motiva mai mult in activitatea sportiva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.