Antrenamentul cu greutati pentru femei

In lumea sportului in general si in cea a fitnessului in particular exista foarte multe mituri care, fireste, nu sunt adevarate dar pe care, din lipsa de informatii, multi le considera cat se poate de reale.

Efectele negative ale asumarii unor astfel de povesti se intind in toate sferele vietii de zi cu zi, de la ce tip de miscari trebuie facute – sau nu! – la ce anume trebuie mancat, in ce cantitati si la ce ore ale zilei.

Astazi ne oprim atentia asupra mitului care spune ca femeile nu trebuie sa se antreneze cu greutati, deoarece vor obtine un corp masiv, deformat, lipsit de feminitate. Nimic mai fals.

Antrenamentele cu greutati reprezinta una dintre cele mai bune si sigure metode de a da corpului o forma si de a scapa de acele depozite inestetice de grasime, care de regula sunt localizate in zona abdomenului, a coapselor, in jurul taliei si chiar pe brate. Pentru a scapa de aceste probleme si pentru a scadea in greutate in general femeile se orienteaza de regula spre exercitiile simple, cardio, evitand cat mai mult posibil ridicarea de greutati.

Temerea principala este aceea ca vor pune foarte multa masa musculara fara a scapa de colaceii de grasime. Realitatea este insa alta. Masa musculara este formata cu ajutorul testosteronului, un hormon pe care nu il regasim in corpul femeilor in concentratia necesara pentru a conduce la astfel de efecte.

Altfel spus, femeile nu au din punct de vedere biologic posibilitatea de a obtine o masa musculara asemanatoare cu cea a barbatilor. Femeile care fac culturism au un regim de viata si de antrenament cu totul special pentru a atinge acele rezultate, si asta numai dupa foarte multi ani si efort.

Antrenamentele cu greutati cresc masa musculara slaba, adica ele contribuie la definirea musculaturii si la eliminarea grasimii nedorite. Altfel spus, muschii ia locul stratului adipos pe care il consuma si il transforma in energie. Masa musculara suplimentara conduce si la cresterea metabolismului, deci va consuma si mai multe calorii.

Un alt aspect controversat este si acela ca rezultatele antrenamentului cu greutati nu se vad si pe cantar. Iar acest lucru este mai aproape de adevar. Masa musculara cantareste mai mult decat acelasi volum de grasime, caci este mult mai densa decat aceasta. Insa diferentele se observa cu ochiul liber in forma corpului, in fermitatea pielii, in rotunjimea formelor (inclusiv a fundului), in supletea bratelor si in talia de viespe ce a luat locul depozitelor de grasime.

Antrenamentele cu greutati sunt asadar binevenite si chiar recomandate femeilor. Fie ca este vorba de exercitii cu diverse aparate, cu gantera sau cu haltera, oric cu greutatea propriului corp, efectele se vor vedea relativ repede si vor da dependenta, garantat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.