Exercitiile de rezistenta

Exercitiile de anduranta sau de rezistenta reprezinta unul dintre cele 4 tipuri de exercitii clasice de fitness, alaturi de cele de forta, echilibru si flexibilitate. In mod ideal, intr-o rutina corecta ar trebui integrate mișcări din toate cele patru categorii, atat pentru efectele lor asupra organismului si a starii de bine, cat si pentru a oferi mai multa varietate corpului si mintii.

Numite si exercitii aerobice – sau aerobic – aceste exercitii sporesc ritmul cardiac si nivelul respiratiei, aici integrandu-se perfect jogging-ul sau alergarea, mersul pe jos, ciclismul sau inotul. Acestea mentin o stare de bine si un tonus ridicat, actionand direct asupra sistemului circulator, inimii si a plamanilor. Prin practicarea cu regularitate a acestor tipuri de miscari se diminueaza in mod semnificativ riscul unor boli precum diabetul, obezitatea, hipertensiunea arteriala, sau producerea unui atac cerebral.

De cat am nevoie? Acest lucru depinde foarte mult de starea in care te afli. Daca esti o persoana ce face miscare foarte putin, atunci trebuie sa o iei treptat si sa incepi cu 10-15 minute pe zi de activitate fizica mai intensa. Pe masura ce te acomodezi si corpul se obisnuieste cu un anumit ritm, poti incepe sa cresti treptat durata, adaugand 5 minute pe zi sau diversificand mai mult miscarile, prin combinarea mai multor tipuri de exercitii. Diverse institute de referinta in domeniu recomanda cumularea a minim 150 de minute de efort mediu spre intens pe saptamana. Nu este insa obligatoriu sa atingi din prima saptamana acest obiectiv, ci trebuie sa o iei in ritmul tau si sa te acomodezi treptat cu efortul si cu noile miscari.

Ce pot face efectiv? Exista multe tipuri de exercitii pe care le poti face:

Mersul alert sau alergarea. Ambele activitati poti fi facute cu succes atat in aer liber cat si in sala de fitness, pe banda de alergare. Tot aici putem include si urcarea de trepte. Daca avem trepte la bloc sau la casa, ori chiar la birou, atunci putem alege sa urcam pe jos, sa evitam liftul sau sa urcam si sa coboram scarile respective de mai multe ori pentru a obtine rezultatele dorite. Ori putem alege sa mergem la sala de fitness, unde exista aparate special dedicate acestor tipuri de exercitii.

Ciclismul. La fel ca joggingul, si mersul pe bicicleta poate fi facut in parc sau in zonele amenajate pentru asta, sau in sala de fitness, la aparatele speciale, fie ca vorbim de o bicicleta medicinala sau o bicicleta eliptica.

Inotul este unul dintre sporturile ce aduc multe beneficii tuturor celor ce il practica, fiind recomandat si celor cu probleme articulare, osoase sau cardiovasculare. Cu toate acestea, el nu poate fi practicat decat la bazinele special amenajate.

Avantajul principal al practicarii acestor sporturi la sala este reprezentat de faptul ca nu trebuie sa cumperi o banda de alergat sau o bicicleta statica ori de exterior pentru a face sport acasa. In plus, aparatele sunt prevazute cu o serie de senzori si sisteme de masurare ce iti indica in permanenta progresul si durata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.