Cum sa ne antrenam in sezonul rece

Recent, mi-am dat seama ca sunt mai mult decat vremea rece si programele agitate care lucreaza impotriva regimului meu de exercitii in aceasta perioada a anului. Este si sezonul rece si al gripei. Desi multi entuziasti cu exercitii fizice hardcore vor lucra pur si simplu chiar daca sunt bolnavi, este oare intotdeauna cea mai buna decizie de a lucra cand te-ai imbolnavit? Cand este sigur sa lucrezi si cand trebuie sa-ti dai putin timp? De asemenea, exista modalitati prin care sa va modificati antrenamentele pentru a incuraja o recuperare rapida?

Exercitii atunci cand sunt bolnav – ar trebui sa continui?

Potrivit dr. Edward R. Laskowski, de la Clinica Mayo, o regula generala este ca exercitiile moderate sunt de obicei sigure, atata timp cat simptomele sunt “deasupra gatului”. Acestea includ simptome care insotesc frigul comun, cum ar fi congestie nazala, stranut sau iritatii minore la nivelul gatului. Aceste lucruri nu trebuie sa va deranjeze rutina exercitiilor fizice, cu conditia sa va simtiti bine din punct de vedere energetic.

De fapt, o serie de studii efectuate la Universitatea de Stat Ball State au aratat ca nu numai ca o raceala minora nu va va afecta performanta, ci ca, in timp ce sunteti raciti (moderat, bineinteles), va puteti ajuta sa va recuperati mai repede.

Exercitiile regulate, insotite de un somn bun de noapte, pot fi un impuls puternic pentru sistemul imunitar. Nu numai ca actul de exercitiu in sine ajuta celulele albe din sange, care lupta impotriva bolii, calatoresc mai repede prin corpul vostru, dar afecteaza si hormonii care controleaza ciclurile de somn. Deci exercitiul indirect va ajuta sa dormiti mai adanc, permitand sistemului imunitar sa se repare mai eficient.

Cand sa faceti o pauza

In schimb, “sub simptomele gatului” cum ar fi congestia toracica, tusea sau problemele digestive nu ar trebui ignorate. O febra este un alt simptom pe care nu ar trebui sa faceti exercitii. Ascultati-va corpul, este bine sa va odihniti.

Daca va confruntati cu dureri sau oboseala musculara, luati o zi libera, din moment ce exercitiile in aceasta perioada va va agrava simptomele. Daca aveti indoieli, discutati despre simptomele si rutina pe care o aveti cu medicul dumneavoastra.

Inapoi la treaba

Doar pentru ca febra dumneavoastra a trecut si doar va curge nasul, aceasta nu inseamna ca ar trebui sa va intoarceti in rutina dumneavoastra obisnuita imediat. Cand inca mai aveti de-a face cu simptomele minore “deasupra capului”, mentineti-va exercitiile la un nivel moderat, chiar daca aceasta inseamna scaderea intensitatii obisnuite. Daca in mod obisnuit alergati, este posibil sa trebuiasca sa faceti jogging sau chiar sa va plimbati pana veti fi complet recuperati.

S-ar putea sa trebuiasca sa reduceti durata antrenamentelor. Doctorul Howard LeWine, de la Harvard Health Publications, avertizeaza ca infectiile virale cum ar fi gripa pot slabi inima, lasand-o susceptibila la deteriorare prin exercitii intense. Opriti daca va simtiti obositi sau aveti dificultati de respiratie. Fiti deosebit de atenti daca incepeti sa va dezvoltati etanseitatea si tusea in piept.

Exercitiile fizice sunt o parte importanta a sanatatii dumneavoastra – in special in timpul sezonului rece si al gripei. Te-ai straduit sa-ti mentii programul de antrenament in ciuda unei raceli sau a unei gripe?

Campania promotionala Healthy Deal desfasurata de Johnson Fitness in perioada 22-25 Februarie cu discount de pana la 15%. Mai multe detalii aici Promotii Echipamente Fitness

Surse

http://www.mayoclinic.com/health/exercise/AN01097

http://www.nytimes.com/2008/12/25/health/nutrition/25best.html?_r=0

http://healthyliving.msn.com/diseases/cold-and-flu/working-out-after-flu-1

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.