Cum sa devii un alergator mai bun?

Fie ca alegi sa te antrenezi pentru a slabi, pentru a fi in forma fizica mai buna sau pentru a participa la un concurs specific, miscarea pe banda de alergare este foarte utila, fiind un excelent exercitiu atat pentru partea inferioara cat si pentru cea superioara a corpului, dar si un bun exercitiu cardio.

Exista insa cateva ponturi care te pot face sa obtii si mai mult de la acele minunte de alergat pe banda:

  1. Alege incaltaminte potrivita. Chiar daca alegi in interior, este bine de stiut ca ai nevoie de echipament potrivit, care sa asigure o buna sustinere a gleznei, sa nu suprasolicite calcaiul si sa ajute la mentinerea unei posturi corecte, absorbind socurile inerente unui alergari.

  2. Incalzeste-te inainte de a incepe rutina. Incalzirea poate nu pare atat de importanta, insa ea te va feri de intinderi musculare sau de epuizarea rapida a acestora.

  3. Nu alerga dupa ce ai mancat. Poti lua o gustare usoara inainte de miscare, un fruct (bananele sunt indicate), dar nu manca consistent, chiar daca tu consideri ca este o masa usoara. Incearca sa alergi chiar nemancat si vezi ce se intampla.

  4. Daca esti supraponderal, nu abuza de banda de alergat. Acest aparat de fitness este bun pentru a fi folosit in cadrul exercitiilor pentru slabit, insa incearca sa combini alergarea pe banda cu alte tipuri de exercitii, eventual cu cele facute cu ajutorul altor tipuri de aparate de gimnastica.

  5. Stabileste-ti un program si tine-te de el. Ca si in cazul altor tipuri de antrenament, si alergarea pe banda de fitness presupune pregatire, un plan de antrenament, precum si o metoda de a urmari progresul. Incepe prin a stabili obiectivele, apoi exerseaza in fiecare zi, adaptand mereu intensitatea, tipul si durata antrenamentului in functie de semnalele pe care le da organismul tau. Dupa prima luna vei stii unde esti si ce poti indeplini in urmatoarele 6 luni.

  6. Nu te forta, nu exagera cu timpul sau nu intensitatea din prima zi. Este mult mai bine sa cresti progresiv calitatea decat sa te epuizezi, sa risti sa te accidentezi si sa risti sa pierzi tot ce ai reusit sa obtii din cauza unei dozari incorecte si periculoase a efortului.

  7. Imbunatateste-ti tehnica de alergat. Pozitia corpului tebuie sa fie cat mai dreapta, adica sa poti trasa o linie care sa uneasca urechea, umarul si soldul. Desi poate parea usor fortata, aceasta este pozitia corecta, si in timp vei observa diferenta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.