Cum sa folosesti bicicleta eliptica in siguranta si cu efect maxim?

Iata o intrebare pe care antrenorii de fitness o aud foarte des in salile de sport.

Pentru cei ce aleg sa lucreze acasa, cu ajutorul propriei biciclete eliptice, raspunsul este ceva mai indepartat, insa la fel de simplu: prin combinarea corecta a miscarilor.

Despre bicicletele eliptice se spun multe lucruri, multe dintre ele insa nefiind adevarate. Oamenii considera ca o astfel de bicicleta permite efectuarea unui numar foarte mic de exercitii, oferind astfel o gama restransa de miscari ce pot fi realizate. In realitate insa o astfel de bicicleta eliptica permite organizarea unei rutine de antrenament foarte complex, adecvat oricarei varste si oricarei nevoi.

Bicicleta eliptica este un aparat destinat in egala masura incepatorilor si celor cu experienta. Daca esti incepator, este bine sa tii cont de cateva aspecte:

  • Nu incerca sa te fortezi, sa arzi etape, sa obtii mult din prima zi, pentru ca nu vei reusi decat sa te demoralizezi, sa te epuizezi si sa inflamezi muschii inutil.

  • Incalzeste-te putin inainte de a urca pe aparat.

  • Seteaza-ti intervale realiste de pedalat: poti incepe cu 10 minute de pedalat in prima zi, la intensitate mica. Daca a doua zi muschii tai sunt in regula, poti adauga 3 minute in aceeasi intensitate sau poti imparti timpul in etape: 5-7 minute de incalzire (pedalat la nivel scazut de intensitate – obligatoriu) si apoi 5 minute de pedalat cu o intensitate mai mare cu o treapta.

  • Fa pauza intre antrenamente – poti pedala doua zile si a treia sa fie zi de pauza, pentru odihna muschilor si pentru ca acestia sa aiba timp sa se refaca.

  • Hidrateaza-te corect.

  • Daca vrei sa slabesti, nu renunta la proteinele din dieta, ci doar la dulciuri. Proteinele ajuta muschii sa se dezvolte, fara a acumula masa adipoasa.

  • Pentru rezultate optime, pe parcursul lunilor de antrenament poti varia exercitiile, prin alternarea minutelor cu intensitate mare cu minute cu intensitate mica a efortului.

  • Cresterea duratei unui antrenament trebuie facuta progresiv, prin adaugarea unui numar mic de minute – 3-5 – pentru ca muschii sa lucreze mereu, fara a se suprasolicita.

  • Este bine ca dupa un antrenament corpul sa se simta obosit, insa nu epuizat, ci cumva mai plin de energie. Daca esti epuizat inseamna ca trebuie sa faci pauza mai mare si sa reduci putin efotul.

  • Antrenamentul trebuie ales si in functie de dorintele tale: pentru slabit si masa musculara este nevoie de antrenamente intense, pentru cresterea rezistentei trebuie mentinut un ritm constant mai mult timp.

Daca esti incepator in lumea fitnessului, ai facut alegerea potrivita prin utlizarea unui biciclete eliptice. Rezultatele se vor vedea pe parcurs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.